הממשלה מנעה עליית יהודים והשקט נשמר בהר הבית

אבי יעקב 4 Comment on הממשלה מנעה עליית יהודים והשקט נשמר בהר הבית

בישיבת שרי וראשי זרועות הביטחון שהסתיימה שעה קלה לפני כניסת החג הוחלט פה אחד, למעט השר בן גביר כי עליית מבקרים יהודים ותיירים להר הבית תיאסר עד סוף הרמדאן החלטה שהוכיחה את עצמה מאחר שהחג עבר בשקט ללא אירועים מיוחדים וללא פגיעה ביהודים. הראשון לציון, מרן הגר"י יוסף שליט"א בירך על ההחלטה

כוחות משטרה בהר הבית צילום: פלאש 90
21:27
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק אחרון לביצועים: אלו הקלידנים הטובים יעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שעה קלה לפני כניסת החג הודיעו ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון לאומי כי סיימו הערכת מצב מקיפה עם ראשי זרועות הביטחון שעסקה במצב הביטחוני בישראל לרבות באיו״ש, ירושלים ובהר הבית. ראש הממשלה והשרים הנחו להשקיע את כלל הכוחות המבצעים הדרושים במטרה להגן על המתפללים שיגיעו לכותל, ובצירים המובלים אליו.

בנוסף הוחלט לאסור עליית מבקרים יהודים ותיירים להר הבית עד סוף הרמדאן בהמלצה פה אחד של שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ והמפכ״ל. החלטה שהוכיחה את עצמה מאחר שהחג עבר בשקט ללא אירועים מיוחדים וללא פגיעה ביהודים.

ראש הממשלה שיבח את משטרת ישראל על אופן פעולתם בהר הבית ובכותל בחג הפסח, ואת כוחות הביטחון על שורות סיכולים ופעולות הגנה על אזרחי ישראל שהצילו חיים רבים. משרד הביטחון מסר כי בהערכת המצב  בנושא עליית היהודים להר הבית עד סוף חודש הרמאדן, הייתה תמימות דעים בין כל גורמי הביטחון שלא לאפשר ביקורי יהודים בהר הבית. בעמדת שר הביטחון גלנט תמכו כל ראשי גופי הביטחון השונים – הרמטכ״ל, ראש השב״כ והמפכ״ל.

נגדם עמד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהתעקש להותיר את עליית היהודים המנוגדת להלכה – על כנה: "ההחלטה של ראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים בשל גל הטרור – היא טעות חמורה שלא תביא שקט, אלא עלולה רק להסלים את המצב. אי נוכחותם של יהודים בהר הבית תביא אוטומטית לדילול הכח המשטרתי השוהה בהר, מה שיצור כר פורה למפגני הסתה ענקיים לרצח יהודים, ואף לתרחיש של ידויי אבנים לעבר מתפללים יהודים בכותל המערבי. כשהטרור מכה בנו – יש להכות אותו בעוצמה אדירה בחזרה, לא להיכנע לו ולגחמותיו".

על משמר ההלכה עמד, הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף שאמר: "יש לברך על הודעת ראש הממשלה על סגירת הר הבית לעליית יהודים. מלבד האיסור החמור של עליה להר הבית יש לפעול למנוע התססה והתגרות מיותרת, הרבנות הראשית לדורותיה קבעה מאז ומתמיד כי על פי ההלכה היהודית עליית יהודים להר הבית אסורה בתכלית".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    החג עבר בשקט למרות /בגלל עליית יהודים למה בגלל זה נכון לסגור?

    1. הערבים יודעים מה שהיהודים לא יודעים.
      ברגע שיהיה אכפת מהר הבית לרבנות ולרבנים ויחלו להגן על קדושת המקום קרי שלא ישחקו שם כדורגל שלא יפזרו שם זבל ושלא התפללו עם הישבן לכיוון כיפת עומר כן כך מתפללים.
      נאמני הר הבית יודעים זאת.
      כדי שלא ניגאל .
      אבל מי שמקבל משכורת מהמדינה יעיז רק לפתוח את הפה נגד החלטות מדינת ישמעאל מיד לא יראה תלוש משכורת.

  2. 2

    ב—ל—י קשר להתנגדות לךעליית יהודים !!! זה לא קשור!!!!!!!!11 הם התפרעו אינספור פעמים בהר הביחת גםפ כשיהודי א ח ד לא עלה (ואגב, הקבוצות הקטנות שעולות עולות לעשר דקות אבל לא משנה) המוסלמים מחפשים תרוץ.. גם בשנה שעברה הם זרקו אבנים לכותל והתפרעו גם כשיהודי אחד לא עלה .לפי ה כ ו ת ר ת הכל בגללם. אל תוןרידו האחריות מהערבים